14 Temmuz 2009

Kurdele nakışı teknikleri / ayçiçeği







15 mm sarı kurdeleyi zik-zak oluşturacak şekilde, olabildiğince ince teyelleyip büzüyoruz.


Teyelleyip büzdüğümüz kurdelenin bir ucunu kurdele İğnesi ile kumaşın altına geçiriyoruz.


Bir daire oluşturacak şekilde toplu iğnelerle tutturup diğer ucunu kumaşın altına geçiriyoruz ...


Ince bir iğne ve iplik kullanarak teyelin üstünden kurdeleyi kumaşa tutturuyoruz ... Kurdelenin iki ucunu bağlantı noktası belli olmayacak şekilde kaynaştırıyoruz ...


Siyah MULİNE ipliğini iğneye 3 defa doladıktan sonra kumaşa batıp alttan çıkarak tohumları oluşturuyoruz ...


Orta boşluğu, işlemi tekrarlayarak dolduruyoruz ...




Sabah Gazetesi / Hanımeli dergisinden alıntıdır ...

5 yorum:

marifet23 dedi ki...

Bu çok şeker olmuş benim arkadaşımda bu tekniği kullanaran ortanca yapıyordu.Ellerine sağlık.

Hifa Sultan dedi ki...

Merhabalar. Ben de sitemde bir kaç gün önce ayçiçeği tekniğini adım adım anlatmıştım..bu da çok güzel olmuş :)

hobilerim ve ben dedi ki...

marifet23,
bu teknikle kasımpatı da yapılıyor ama ortanca yapıldığını hiç görmedim...merak ettim doğrusu...resmi varsa paylaşırsan sevinirim arkadaşım...

*****************************

Hifa Sultan,
senin siteni de keşfettim ve hemen izlemeye aldım arkadaşım...İşlerinin hepsi birbirinden güzel...

http.belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba hayırlı akşamlar kurdele nakışları harıka

hobilerim ve ben dedi ki...

belguzaranne,
sana da hayırlı akşamlar arkadaşım...